Úterý 31/03/2020

Čtení

A je to tu! Čtení s překvapením. Dnes zapomeneme na papírové knihy a pracovní sešity, dnes si vyzkoušíme čtení elektronicky. To nám bude myslím stačit, vždyť i čas, který budeme potřebovat, abychom se pročetli až ke startu hry, se do čtenářské gramotnosti rovněž počítá:). A kdo teď protáčí své oči v sloup z představy, že se bude muset v těchto dnech opět “prokousat” něčím návodem, je tu dobrá zpráva. Hra je otevřena do konce dubna a jste-li v těchto dnech “pod tlakem”, nechte si ji na pozdější chvíli. Cílem dnešního čtení je zábava vyvolaná napětím, jestli se naše společná argumentace nad obrázkem z knížky ukáže jako správná či nikoli. Jestliže jste připraveni bavit se nad čtením, není proč váhat, zde jsou pravidla…

Have a lot of joy ! 🙂

1. Hra je nastavená jako kvíz, ale o kvíz vlastně vůbec nejde. Cílem tohoto sdíleného čtení je argumentovat, zvažovat možné odpovědi a na základě detailního studia obrázku v zadání vyloučit nesmyslné nebo málo pravděpodobné odpovědi. Z tohoto důvodu je u některého zadání možná víc než jedna správná odpověď. V takovém případě je v úvodu vždy uvedeno.

2. Zadání čte dospělý, dítko čte možnosti pod zadáním a rozhoduje se o možné odpovědi po klidné úvaze a prostudování obrázku. Následně pak myší klikne na odhadované odpovědi a je-li rozhodnuto zkusit své štěstí, klikne v levém dolním rohu na políčko SUBMIT. Trefa se rozsvítí zeleně, netrefa červeně. Na konci hry dostanete možnost se k netrefám vrátit a znovu se zamyslet. Některé výsledky se mohou zdát sporné….? Třeba i jo, argumentujeme. Hru jsem tvořila já, je to tedy jakási moje nabídka podpořena tím, co jsem z obrázku vyčetla.

TIP: Vaše případné rozhořčení či nesouhlas zapište dítěti do deníku. A klidně pošlete…

3. Dospělý se drží na uzdě nehraje za dítě, pouze mu “přikuluje”. (Tedy ho otázkami navádí.) Hru můžete opakovat několikrát, je-li dospělec v pokušení, dá si následně také své kolo. To první ale nechá svému žáku.

4. Časový limit pro jedno kolo je nastaven na 15 minut. Úkolů je 7.

TIP: DENÍK. Nakresli si do deníku obrázek z knihy a jednou větou se pokus vystihnout hlavní myšlenku – tedy o čem hlavně je text. Co si Vaše dítě myslí? O čem četlo? Sdílené foto z této strany bude vítáno.

Po kliknutí na odkaz se otevře okno. Do políčka /Enter a game code/ zadáte tento kód 841126 a kliknete na /join/. Do bílého pole zadáte jméno dítěte a kliknete na políčko / Start game /. Před startem ještě vyskočí pravděpodobně reklamní okno, které křížkem vpravo nahoře jednoduše zavřete. A znovu /Start/ pro začátek hry. 3…2….1….HRA

https://quizizz.com/join

Psaní

Písanka str. 10, 11, budeme trénovat písmena malé psací r a velké psací R. Psát budeme pouze psací písmo, tedy 6 plných řádků. Na straně 10 obtahujeme několikrát předepsané tahy, potom se dáme do psaní na str. 11.

r – dítě si nasadí tužku na spodní linku a s pomocí slovního doprovodu píše. Šikmo vzhůru, mírně zhoupnu, padám dolů, dotknu linky a odtáááhnu.

R – Je podobné písmenu … (P) Nasazujeme tužku na horní linku a píšeme. Padám dolů, úzká záda, hlavička a krok. (ten už trénovali u písmene K)

Písanky, které jsem na fotografiích viděla jsou skutečně až dojemně pečlivé. Odrážejí Vaši snahu domácí školou vzdělání podpořit. Pozor však na přítlak ruky při psaní. Skrze fotografie se mi zdálo, že tlak je zejména u chlapců tak silný, že se tuha obtiskává do stránky. Takové psaní je více vysilující. Půjde to po upozornění zmírnit? Ruku před psaním můžeme procvičit a mezi řádky psaní vždy chvíli k uvolnění proklepat ….

Matematika

Cíl: upevňování učiva z předchozího dne: Číslice 11 – 20

1. Budeme nejprve postupovat jako včera:

  • hrajeme hru “skleničková desítka” s předměty a kartičkami čísel
  • čteme číslice z kartiček (dítě vybírá správnou kartu podle našeho diktátu, dítě čte námi předložené číslo…

PS str. 9 / sluníčko Čteme čísla a čarou je spojíme posupně od nejmenšího čísla k největšímu.

PS str.9 / kytička Vyznačujme barevně desítky a jednotky. Červenou barvou vyznačíme vždy desítku, zelenou barvou pak správný počet jednotek podle zadání v modrém rámečku. Zapíšeme, Např. 12 – D 1 J 2

Kdo chce víc: PS 4 – 5, Stačí vytvořit vždy jeden příklad na odčítání.

TIP pro úkol navíc : Na youtub je několik verzí písničky Deset malých černoušků. Tyto verze nejsou tak poetické jako ta naše v matematice, ale pro odreagování …… může se líbit 🙂

Vždy, když příspěvek dopíšu, ráda bych všem popřála Hezký den, ale nevím, jestli si mohu troufnout. Pořád ve mně sedí obava, zda čtení mé metodiky a školní práce doma s dítětem není na některé z Vás moc. V takovém případě Hezký den nezní totiž příliš věrohodně 🙂 Tak ať je vážně hezký… S díky za Vaši práci iP

Příklady dobré praxe.