Středa 01/04/2020

Já nevím jak na vás, ale na mě doléhá únava dní minulých. Lehce zvolnit, vyklusat, možná spíše i projít se volnou chůzí, abych se potom zase dostala do přirozeného tempa, bude pro mě nutností. A zkušenost praví, že jdeme společně, bude to tedy nejspíš u všech obdobné…. A přátelé a příznivci 1.A, dnes je Apríl. Středem pozornosti dnešního dne bude tedy vymyslet špýmeček° na své blízké. Ale než se do šprýmování pustíme, vezmeme do ruky knihu. Čtenářská dílna je tu.

Čtenářská dílna

Cílem čtenářské dílny není v žádném případě nácvik a dril techniky čtení. /To bychom tomu tedy dali, Čapkův povzdech :)/ Správné čtenářské dílny směřují k jedinému cíli: Najít lásku ke knihám. Najít se jako čtenář. Poznat, které knihy mě baví a čím to je, umět se o radost ze čtení podělit, sdílet myšlenky a názory s druhými, někdy se i přít… Nacházet v knihách život…. A děti je milují. Rádi skrze svoji knihu představují sami sebe. Nemohu si odpustit poznámku, že ten spropadenej Virus mi vyfoukl závěrečné gesto na závěr první třídy. Zaslzeli byste nad svým dítkem dojetím. Jenže spropadenej Virus vyfoukl mnoha lidem větší věci, než čtenářské vestičky šité dětem na míru. Takže jsem statečná. A na vestičky jednoho dne dojde…. Než začne dítě číst, připravte si hrnek s jistým relaxačním nápojem, dítě bude číst samo. Bude loutat řádky i obrázky samo, jak samo nejlépe přirozeně dovede. Vy máte volno. Jen mu prosím pomozte připomenout instrukce. Dítko zná, chodí do 1.A 🙂

Děti, připravte si:

  • knihu (měli jste ji mít připravenou ke čtení, tak tu)
  • pastelky a tužku
  • Deník nebo pracovní list, který jsem vám ještě stihla před karanténou vydat. Jmenuje se: POSTAVA V AKCI
  • nějaké stopky, které za tebe budou hlídat čas / nebo popros mamku, tátu, babičku…/

Dneska budeme číst 10 minut. Při čtení budeme sledovat hlavní postavu knihy a hodně se budeme soustředit, co postava dělá. To po čtení zaznamenáme buď do DENÍKU nebo do grafického organizéru – to je ten pracovní list POSTAVA V AKCI. Zvol si, co Ti bude vyhovovat.

Připomeň si pravidla dílny:

  • najdu si místo ke čtení, kde mě nikdo neruší a kde nebudu nikoho rušit já. (Uznávám, že u pětičlenné rodiny v karanténě to může být docela výzva.)
  • pohodlně se usadím, aby mě nic nenutilo během čtení odbíhat.
  • Nastavím stopky na deset minut a ZAČNU ČÍST. /Sleduji postavu a sleduji i to, co postava dělá/
  • čtu po celou dobu nepřerušovaně a čtu i obrázky, ty se dnes také počítají

Po četbě:

Nejprve vyhledej někoho, kdo má čas si poslechnout, o čem si dnes četl. Jestli Tvoje postava dnes nedělala nic zajímavého, ale četl jsi včera a včera jo, klidně to použij. Ale řekni to, že tam dneska nic nebylo.

Vezmi deník / nebo pracovní list/ a udělej záznam:

  • Název knihy, ze které jsi četl
  • Nakresli hlavní postavu a napiš pod ní, kdo je to..
  • Napiš jednu větu o tom, co postava dělala.

Příklad: MALÝ UPÍREK

UPÍREK PSAL V NOCI ZA DĚTI DOMÁCÍ ÚKOLY.

Těším se na sdílená fota. A těším se na knihy Vámi vyvolené….

Matematika

Slíbila jsem oddech, platí. Ale kliknout na odkaz níže neublíží ani Tobě:)

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-10/soucet-tri-scitancu/priklady1.htm

A protože jsem v minulý zaznamenala ve zpětných vazbách povzdechy mnoha našich chlapců, že matika je děsně lehká, připravila jsem pro děti rozvíjející kvíz podle matematiky pana profesora Hejného. Princip hry už znáte, přihlašovací kód je níže.

Časový limit na jeden úkol je 5 minut. Úkolů je 20. Hra je otevřena do konce dubna.

Kliknutím na odkaz se otevře okno. Do políčka /Enter a game code/ zadáte tento kód 207643 a kliknete na /join/. Do bílého pole zadáte jméno dítěte a kliknete na políčko / Start game /. Před startem ještě vyskočí pravděpodobně reklamní okno, které křížkem vpravo nahoře jednoduše zavřete. A znovu /Start/ pro začátek hry. 3…2….1….HRA

https://quizizz.com/join

Máš dnes hotovo 🙂

Příklady dobré praxe.