Čtvrtek 02/04/2020

Čtení

PS Čteme s porozuměním každý den str. 19 / Posloupnost II.

Připomeneme si s dětmi, co znamená řadit něco posloupně. Připomeneme si , která slova nám k tomu pomáhají. Jsou to tzv. signální slova, např. nejdřív, potom, hned potom, pak, nakonec….. A po rychlém úvodu můžeme jít hned do textu.

Před čtením

Otevřeme si sešit na str. 9, obrázek nám napoví, že budeme rozdělávat dárek. Než začneme číst, zvýrazníme signální slova:

Nejdřív, Hned potom, Pak, Nakonec

Zkusíme s dětmi sami sestavit věty, jak to při rozbalování dárku asi vypadá. Když dostanu dárek a chci ho rozbalit, co udělám nejdřív, co hned potom….

Čteme

Čteme text. Je krátký, děti ho zvládnou samy. Čtou ale nahlas a dospělý pozorně naslouchá.

Dočetli jsme, vrátíme se ještě do textu a budeme doplňovat věty. V pondělí jsem chtěla doplňovat pouze ústně, většinou jste ale doma správná slova ve větách samovolně podtrhali a to mi připadá jako skvělý tip. /viz příklady dobré praxe z pondělka 30/3/ Kdo má tiskárnu, může si věty vytisknout a nechat je dítko samostatně ( s oporou v textu) doplnit.

Doplníme:

Nejdřív sejmi ________________________________ .

Hned potom roztrhni _______________________________ .

Pak zvedni _________________________ krabice.

Nakonec zalov rukou v __________________________________ .

Po čtení

Vypracujte úkoly za textem.

Tip: Obchody jsou kvůli karanténě zavřené, nemůžeme si tedy koupit to, co bychom si třeba přáli. Chceš si to nakreslit? Použij DENÍK. Nakresli si tam dárek a do něj si vlož, co by sis teď přál dostat pro zlepšení nálady….

Psaní

Písanka str. 12 – 13 Dnes pouze to, co je předepsáno psacím písmem. (Ze str. 13 je to tedy pouze jedna věta.

Před psaním si vyzkoušíme opět kvíz. Tentokrát není v úvodu žádné zadání, protože zadání je jednotné pro všech 20 úkolů, najít odpovídající dvojici psacího a tiskacího písma. Kvíz nejprve opakuje písmena a potom i celá slova. Jsou to přesně ta slova, která bude dítko později přepisovat do sešitu. Je tedy vhodné začít s kvízem před psaním, jednoduše si každý nacvičí čtení a pak může psát třeba i samostatně…..

Po kliknutí na odkaz se otevře okno. Do políčka /Enter a game code/ zadáte tento kód 716627 a kliknete na /join/. Do bílého pole zadáte jméno dítěte a kliknete na políčko / Start game /. Před startem ještě vyskočí pravděpodobně reklamní okno, které křížkem vpravo nahoře jednoduše zavřete. A znovu /Start/ pro začátek hry. 3…2….1….HRA

https://quizizz.com/join

A píšeme…. str. 12…

Matematika

Tento týden poznáváme čísla nad desítku, prozkoumáváme pojmy desítka (skleničková desítka) a jednotka, učíme se číst číslice11 – 20, učíme se rozpoznat co je desítka a kolik jednotek za desítkou vlastně je…

  • známá hra (opět příklady dobré praxe pondělí, úterý) se skleničkou a jednotkami
  • Vyzkoušejte dnes i obráceně, před dítě předložíte kartičku s číslem a dítko použije skleničku a správný počet jednotek k tomu…
  • Už některé dítko došlo k tomu, že je nutné vytvořit druhou skleničku? Kdy, v jakém případě :)?

PS str. 10/ oranžová kytka/ 1. sloupek – ten zelený

Navádějte dítě názorem: (D1 J4 jedna desítka, předložím skleničku a 4 jednotky. Kolik je to? Zapiš.

PS str. 10/ oranžová kytka/ 2. sloupek . žluto-růžový

Tady si procvičujeme právě obrácený postup, kdy vy přečtete číslo 19 a dítě před Vás staví skleničku a 9 jednotek. Zapíšeme.

PS 12/ sluníčko – Odpočineme si u porovnávání číslic. (větší, menší, rovná se)

Kdo má málo a chce víc, ten ………………………………………….. nebude mít dneska nic 🙂

  • str.6/ kytička – logické uvažování měla babka
  • Už jsi dělal matematický kvíz? Kód najdeš ve středu 1/4

Příklady dobré praxe.