Pátek 03/04/2020

Dnešní práci zadávám dětem s jasným viděním radostné budoucnosti. Příští týden bude škola otevřena pouze v pondělí, v úterý a ve středu. Ten, kdo si ve středu splní zadané požadavky během dopoledne, nastoupí ještě ten den do vlaku směr velikonoční prázdniny. A to už jde vydržet, ne 🙂 ? Tak jdeme na to!

Čtení

Dnes máte na výběr ze dvou možností:

  1. Knihomolové budou číst ze svých knih minimálně 10 minut v kuse. Svoji četbu povinně zaznamenají do pracovního listu Čas číst, který byl přiložen v balíčku karanténa. Není to dílna čtení, čteš tedy nahlas někomu dospělému.

Čas číst (instrukce jsou drobným písmem v záhlaví samotného pracovního listu a někteří již začali samovolně zaznamenávat, a někteří dokonce už list popsali. Tito si pak musí buď vytvořit růčo° novou tabulku do svého deníku, nebo udělat /click/ a poslat si to na tiskárnu – Zde:

Zaznamenáváme:

  • Datum četby
  • Název knihy
  • Čas, kolik jsme daný den četbě věnovali
  • Poznámky k četbě – Jednu jednoduchou větu, co hrdina dělal, tedy jinak – o čem jsi dnes četl.

2. Větožrouti jsou Ti, kdo by raději než z knihy četli z pracovního listu “Kufry”. Na druhé straně listu je cvičení Ze života dětí. Přečtěte větu, do kroužku za větou napište číslici, která odpovídá počtu slov ve větě. Čtěte taktéž asi 10 minut. Jednu z přečtených vět si vyberte a zapište ji na linku pod textem.

Psaní

Dnes budeme dopisovat zbytky a nebude jich mnoho. Zase jde ale o nejtěžší formu písemného projevu v první třídě. Jde o přepis tiskacího písma do psací podoby. Dítko si musí nejprve správně přečíst tiskací podobu, v paměti vybrat odpovídající psací znak a rukou převést na papír. Mělo by být v tomto období samozřejmostí, že dítě píše s oporou, tedy mu pomáháme ve starších písankách hledat, neví-li si samo rady.

str. 12 / dolní řádek písmen

str. 13/ první a poslední řádek slabik (Věta /Král má erb./je nepovinná)

str. 11/ dolní řádek – přepis slabik

Matematika

Už to známe, tak jedem … skleničková desítka, jednotky, kartičky.

Nově dnes zkusíme diktát číslic 11 – 20.

  • Jmenujeme číslice, dítko zvedá odpovídající kartu
  • Jmenujeme číslice, dítko je zapisuje někam na papír
  • Zapsané číslice ho necháme zpětně všechny přečíst

Teď jsme krásně připraveni na str. 10/ oranžová kytka / poslední, modrý sloupek. Dítě samo čte číslice a zapisuje do tabulky.

PS str. 12/ zelená kytka – zkusíme počítat do jedenácti, problém nepředpokládám.

Budu ráda a doporučuji, když kliknete na odkaz níže, je tam krátké procvičení počítání do 10.

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-10/pocetni-trenazer/scitani-do-10/priklady.html

A to je pro dnešek vše. Užijte si víkend, který ale ještě vědomě navrtám všem těm, kteří mi neposlali žádný záznam ze středeční čtenářské dílny. Připomenout záznam si můžete rozkliknutím středečního dne, kde také najdete přímo ukázkové příklady dobré praxe 🙂 Foto z práce dítěte pošlete do středy 8/3/2020, tedy dříve, než nastoupíme do vlaku …. 🙂 Díky

Příklady dobré praxe.