Pondělí 27/04/2020

Hezké nové pondělí po neděli. Sedám k počítači, abych zadala to, co vy ráno po probuzení najdete v předepsané školní práci ke splnění. Všichni držíme stále krok pospolu, všichni máme dle referencí dokončeno, co býti dokončeno má, a tak bez zavalujícího stresu můžeme pokrčovat v cestě školou dál. (Do fotogalerie čtvrtek a pátek jsme doplnili chybějící fotografie z rodin, můžete se tedy podívat, jak to probíhalo u jinde.)

Úsek cesty pro tento týden bude kratší. Rozloučíme se již ve čtvrtek, abychom mohli svátkem oslavit 1. květen.

Psycholožka školy Mgr. Hana Slánská spustila nový blog pro žáky školy, jejich rodiče a pedagogy. Odkaz na blog jste jistě nepřehlédli. Využijte, kdo máte zájem či potřebu.

Ale teď již pojďme na to!

Čtení

Dneska budeme číst fakta o netopýrech. Fakta znamená, že informace jsou pozorováním, bádáním, měřením vědecky podložené a my se tedy na ně můžeme spolehnout. Fakta si ověřujeme např. v encyklopediích nebo dokumentárních pořadech.

Před čtením

Následující otázky přečte dítěti dospělý. Dítě se samo rozhoduje a zapisuje na papír ANO NE, podle toho, zda výrok považuje za pravdivý /ANO/ nebo nepravdivý /NE/. Dospělý by v této fázi neměl dítě vůbec nijak ovlivňovat, zda se dítě mýlí nebo ne. Cílem této fáze probudit dětský zájem o toto téma a pomoci mu probudit v mysli, co už o netopýrech samo ví. Takto motivované dítě bude knihu číst s větším zájmem a napětím. Po četbě se k otázkám vrátíme a uvedeme vše na pravou míru. Na míru ale bude moci uvádět dítko samo, nikoli rodič. Bude tak čtenářsky sebevědomější a to rozhodně není málo.

Vhodné před čtením není ani odpovědi hledat na wikipedii či kde. Opravdu ne. Je to naše výzva, nevyjadřovat se ihned k dětským omylům. Chceme, aby je dítě samo našlo.

Netopýr má srst jako např. kočka nebo pes. __________

Netopýři žijí ve stromech. __________

Netopýr spí zavěšený hlavou dolů. __________

Netopýr hledá potravu v noci. __________

Netopýr se živí listy ze stromů.__________

Netopýr se čistí jazykem jako kočka. __________

Čteme

Po kliknutí na odkaz se otevře okno. Do políčka /Enter a game code/ zadáte tento kód 625714 a kliknete na /join/. Do bílého pole zadáte jméno dítěte a kliknete na políčko / Start game /. Před startem ještě vyskočí pravděpodobně reklamní okno, které křížkem vpravo nahoře jednoduše zavřete. A znovu /Start/ pro začátek hry. 3…2….1….HRA

https://quizizz.com/join

Po čtení

Vrátíme se nejprve k otázkám před čtením. Podíváme se na odpovědi a probereme společně, zda se nám odpověď potvrdila jako správná nebo jsme si naopak něco mysleli jinak a kniha nám to vyvrátila. Budeme-li potřebovat, pustíme kvíz klidně znovu a soustředíme se na odpověď, kterou hledáme.

Vypracujeme pracovní list, který přikládám k nahlédnutí nebo vytištění zde. Přečtěte si v PL zadání. Dítě může uvést informaci z přečtené knížky, ale může i vyhledat informaci novou. Obrázek a věta(y) by se měly shodovat.

Foto z práce v pracovním listu je vítané, díky.

Přikládám i odkazy na videa k tématu. Videa jsou krátká, ale zajímavá.

Psaní

Do páteční fotogalerie jsem přidala všechna posbíraná fota s písmenkem D. Za celou svoji kariéru jsem tak krásná D od dětí v písankách neměla. Paráda, kterou si chci ještě zopakovat. Písmeno je těžké, zdržíme se u něj. Krátce.

Písanka str. 36 – napiš dva řádky velkého psacího D.

Matematika

Kvíz z matiky pana Profesora Hejného. V některých úkolech přituhuje:). Na jeden kvíz máte 15 minut.

Po kliknutí na odkaz se otevře okno. Do políčka /Enter a game code/ zadáte tento kód 788406 a kliknete na /join/. Do bílého pole zadáte jméno dítěte a kliknete na políčko / Start game /. Před startem ještě vyskočí pravděpodobně reklamní okno, které křížkem vpravo nahoře jednoduše zavřete. A znovu /Start/ pro začátek hry. 3…2….1….HRA

https://quizizz.com/join

Fanda Šefl nahlásil dočtení své knihy. Oslavující foto s jeho knihou jsem dala na úvodní mozaiku.

Příklady dobré praxe.