Úterý 28/04/2020

Po kolikáté již zasedám večer k počítači, myslím při tom na vás všechny, moji milí žáčci z 1.A, jaký jste měli všichni den, jestli už všichni spíte a s jakou náladou a chutí do práce se zítra probudíte. No, je zase na mně, abych Vám obstarala program alespoň na dopoledne. Pracujete vážně báječně. Dnes se mi sešlo spousty krásných, roztomilých netopýrů, každý jeden s nějakým nezvratitelným faktem. A Davídek, tak ten vytvořil dokonce krátký, leč vtipný komiks. Najdete ho v galerii. A taky přibývá děr. Nikoli těch ve vzdělání, to tedy “Chraň Bůh”, ale těch po zubech. To rozhodně. Tak jdeme na to, ať doopravdy zůstane jen u těch děr zubních. O jiné nestojíme, že ne? Tak jdeme…

Čtení

Dnes jsme četli o netopýrech. To je fakt! A také už víme, co jsou to fakta. To je fakt! Tak a jsme všichni připraveni začít oddělovat fakta od fantazie. Jo, je to fakt:)?

Např. Fakt o netopýrech je, že se živí hmyzem. Já ale mohu tento fakt obmotat fantazií. ” Netopýrek vylezl ráno z postele, obul si svoje bačkory a šel na snídani. Dneska mu maminka připravila plnou misku chutného hmyzu. Rozumíte? Fakt je, že netopýr žere hmyz (viděli jsme i na videu). a fakt je, že každý netopýr má nějakou svoji matku, která ho živého porodila. Co je tedy přidaná fantazie? poznáte?

Nápověda: Netopýr spí v posteli. Netopýr si nazouvá bačkory. Netopýr jí z misky.

A pod tímto úhlem budeme číst text z PS str. 27 Budeme se soustředit, které věci se mohou stát, které nemohou a jsou tedy lidskou fantazií. A právě tyto věty, které se stát prostě nemohou, při čtení vybarvíme. Po přečtení uděláme úkoly za textem.

Tak jednoduché to dnes je. Čtěme!

Psaní

Všechna velká psací D, která mi dnes přišla, jsou velice zdařilá. Klobouk dolů. Malé a velké psací nN budeme mít dnes také bez potíží. Kopec, jeden štíhlý prstík a odtah. Nebo. Hůlka, jeden štíhlý prst a odtah. A je to. Pišme!

Písanka str. 26-27

Matematika

Prohlédla jsem si v reportech vaše výsledky, abych se zastavila u toho, kde se nejvíce chybovalo. Nebude to ale nutné. Chybky, které se vyskytly, jsou sem tam někde a přičítám je spíše nepozornosti než neporozumění. Úlohy byly již náročné, některé zasahovaly do učiva druhého ročníku. V těchto úkolech jste ale téměř vůbec nechybovali. Z výsledků mám radost.

P.S. V reportech vidím, že někdo začal hrát a nedohrál. Asi obědová pauza. Klidně dohrajte dnes 🙂

Pracovní sešit str. 26 / celá

Cíl: Snažit se porozumět odčítání jednotek

Pro většinu dětí bude vhodné začít opět manipulací s předměty /Sklenička a jednotky/, aby si uměly učivo lépe představit. A opět bych zkusila zaznamenávat nejprve na papír.”

Položím před dítko skleničku a pět jednotek.

Dítě zapíše 15.

Co se změnilo? /Odeberu 2 jednotky./

Dítě zapíše 15-2=13

Jsme-li si jisti, že dítko práci rozumí, jdeme do sešitu. PS str. 26 / sluníčko. Většina dětí udělá práce úplně snadno. Vypočítám příklady, vyznačím “kroky” na ose. Velkou obtíží může být nucený rozklad čísel. Rozumí-li dítě principu odčítání na skleničce, není nutné ho do rozkladů zbytečně nutit.

26/ zelená kytka – to samé, jen podáno pomocí slovní úlohy . Přečti, vyznač na ose, zapiš příklad a výsledek. (rozklad není nutný). To je vše. Počítejme!

Slovo závěrem

Na úvodní stránce se nám dnes skryl Merlin, ale spolu s Toníkem vám nabízíme náhradu – mládě za mládě. To Toníkovo si ale musíte na fotce vypátrat sami. Dobře se dívejte.

Hádanka: Co se to u Toníkova dědy narodilo, ale Toník se o to každý den pečlivě stará? Odpověď až zítra v galerii.

Anička Knopová nikomu nenapovídá, stará se totiž doma taky:)! Díky, Aničko:)

Příklady dobré praxe.