Pátek 24/04/2020

Dobrý den, zdravím Vás ve škole v posledním pracovním dni, kterým je dnešní pátek. Tak ještě dneska uděláme kousek práce a jdeme na odpočinek. Utíká to ale rychle, nebo ne? Tak jdeme na to.

Matematika

PS str. 25 / modré sluníčko

Pokračujeme v nácviku přidávání jednotek z předešlého dne. Před prací v pracovním sešitě je vhodné zopakovat porozumění praktickou částí se skleničkou a jednotkami a zapisovat příklady na papír.

“Děti, vezměte si tabulky a fix a pojďte na koberec. Zapisujte, co vidíte, že dělám… Na koberci je sklenička a 2 jednotky. Zapíši tedy 12. Teď nastala změna. Paní učitelka přidala 2 jednotky. Zapíši 12+2. Teď zapíši výsledek. Nevím-li ho z hlavy, mohu si spočítat jednotky před sebou. 12+2=14. U některých dětí bude tato fáze nutná.

Jdeme do sešitu. Příklad je zde představen úlohou a obrázky pod úlohou (cibule, krokusy a tulipány) nahrazují číselnou osu. Vybarvujeme 12 (třeba žlutou) a 2 (třeba oranžovou).

PS 25 / oranžová kytka

Cvičení navazuje na předchozí, jen je dítěti nabídnut k probádání obrácený princip. Číselná osa (v tomto případě modré a žluté kuličky) je vybarvena. Dítě se podle barev v ose zorientuje a zapíše ke jménu příklad.

Nápověda: Milan 12+1=13

Čtení

Číst budeme dnes z vlastních knih a uděláme záznam do Času číst. Kdo má již popsaný a chce tisknout, může zde:

Připomínám, že čteme 10 = 15 minut dospělému (není to dílna). Zaznamenám “kdo a co dělá” . Práce, které od dětí posíláte jsou ukázkové, mám pocit, že Vás nemusím nijak koučovat, sami si víte rady. Dítě se učí tímto způsobem nenásilně shrnout, co vlastně četlo.

Psaní

Písanka str. 24 – 25 / čeká nás nové písmeno d,D

Malé psací d je pro děti snadné, vychází z písmene psacího a, jen vytáhne “žerď ” k horní lince. Písmeno velké psací D nám pak všechny možné komplikace vynahradí.

Začíná na horní lince ihned záludností, kdy čára nepadá přímo dolů, ale lehce se vine ke spodní lince. Jakmile do ní narazí, ihned se ohne v hokejku (to je ta jeho úzká klička) a horem se vrací zpět ke spodní lince. Odtud vyráží další záludná čára, neboť ta má písmenku vykreslit ukázkové břicho /ukázkové je v tomto případě štíhlé/. To se jí podaří, bude-li sledovat od počátku svůj cíl – a tím je bod, kterým celé písmeno začínalo. Jakmile spojíme čáry v tom jediném bodě, přichází zdobení písmene horní kudrlinkou. Ne všechny děti asi s kudrlinkou souhlasí a mají pak tendenci ji vynechávat. My bychom ale neměli dopustit, aby písmenko o svoji loknu připravili.

A teď, když už jsem Vám to písmenko detailně vykreslila, se mohu jedině těšit na výsledky. Psaní je úplná magie. Samé čáry 🙂

Tip: zeptejte se dětí, zda rozumí slovu žerď a lokna

Slovo závěrem

Za celý dnešní den jsem neotevřela whatsup a mail. I učitelky mají občas den D. A sešity mohu opravit i zítra.

Příklady dobré praxe.