Čtvrtek 23/04/2020

Dobré ráno. Než začnete práci, nalaďte se v naší fotogalerii, naše nástěnka je plná nových slov. Opravdu je co číst a opravdu je na co koukat. Víte třeba, co je míč? Tak dneska se to pravděpodobně dozvíte. Stačí projít galerii. Fajn a jdeme na to.

Matematika

Cíl: dítě už plně rozumí pojmům desítka /ta je ve skleničce/ a jednotka. Dnes budeme přidávat k položenému číslu jednotky a zapisovat, co se změnilo. Budeme tedy nově sčítat nad první desítkou..

Mám:

1 skleničku a 2 figurky, mám tedy 12.

Mám 12 a přidám dvě kolečka. Zapíšu 12+2.

12+2 = vidím 14.

12+2=14

Určitě si před prací v pracovním sešitě vezměte skleničku a jednotky a toto si několik kol zahrajte. Zapisujte na papír. Jste-li si jisti, že dítko rozumí, pracujte v sešitě. Důležitá je i práce s číselnou osou, tu nevynechte. Opoznámkovala jsem výtisk dnešní stránky, třeba též pomůže.

PS str. 24 / celá

Psaní

Písanka str.23 a str. 36

Cíl: trénovat přepis písmen a slov.

Přepis je nejtěžší psací aktivita. Dítě musí nejprve správně přečíst tiskací znak, v myšlenkách ho převést do psací podoby a potom rukou přenést na papír. Bude-li dítě tápat, nelekejte se, je to běžné, pomůžeme tím, že písmeno najdeme v písance nebo předepíšeme na papír.

Na str. 23 přepíšeme spodní řádek velkých tiskacích písmen.

Na str. 36 přepíšeme 6 slov odtud z počítače. Slova píšeme vedle sebe, oddělujeme čárkami. Budou to slova :

mouka, bota, Vojta, liška, prst, traktor

Čtení

PS str. 26 / Vennovy diagramy – naposled

Už je to jednoduché, víme, známe. Porovnávat dnes budeme netopýry a ptáky. Práci o netopýrech v dalších dnes potom více ve čtení rozvineme…

Před čtením

Vytiskněte si pracovní list zde:

Ústně se zamyslím, co mají společného a co je rozdílné. Takto připraven jdu číst. Dvě zvolené pastelky jsou připraveny k akci. Jedna pastelka je netopýr, druhá je pták.

Pozor! Dnes je text trochu záludný. Čtěte obezřetně. Netopýři se živí hmyzem. To zní jako věta o netopýrech. Ale vzápětí následuje: Ptáci se také živí hmyzem. Je to tedy netopýrovo, ptákovo nebo společné???

Vypracuji pracovní list a udělám úkoly za textem. Jsem přesvědčena, že po přečtení textu děti vyplní diagramy samy, bez vaší pomoci. Je jen potřeba před tím pozorně rozebrat text čí je vlastně co.

A máme hotovo.

PS

Hádanka: Proč měla dneska Miri slavnostní zmrzlinový pohár? Odpověď ve fotogalerii, jak tam stojí s knížkou 🙂

Příklady dobré praxe.