Pondělí 11/05/2020

Dobrý den nám všem. Skrze maily a krátké whatsupky vnímám, že máme za sebou víkend plný přemítání, zda si dítko domácí úkoly bude psát nadále doma s Vaší pomocí nebo společně ve škole s jinou autoritou. Teprve ve středu po setkání s kolegy a vedením školy dostanu možná hlubší náhled, jak by to mohlo celé vypadat. Karanténní období vůbec vnímám jako cyklus pravidelně se nějak přetvářející, s hlavním cílem neustále něco řešit a hlavně neodpočinout ve stabilitě. Stabilní je ale zatím pro všechny stále to, že po neděli přichází pracovní pondělí, takže jdeme na to.

Čtení

Tento týden je posledním týdnem zaměřeným na nějakou čtenářskou strategii. Je to poslední strategie tohoto ročníku a jedná se o předvídání toho, co se v příběhu nejpravděpodobněji stane dál. Čteme-li například detektivku, tam nám předvídavé myšlenky mozek nabízí pořád dál a dál a těžko ho zastavit. Tak spletité příběhy v pracovním sešitě čtení nemáme, přesto Předvídání nevynecháme.

Např. Po dobu karantény zadávám pravidelně od neděle do čtvrtka práci na stránkách naší třídy. Když se večer ztiší dům, mám možnost nechat myšlenky v klidu proudit směrem k dětem ve třídě a jejich práci. Dnes je neděle. Předvídej, co udělám: A) půjdu spát B) budu si číst knihu C) zasednu k počítači a zadám práci

PS str. 32 / začneme obrázkem

Před čtením

Podívej se Petrovi na kalhoty – tričko – ponožky – boty Všude je něco špatně. Najdeš co?

Nápověda: Kapsičky u kalhot mají být vzadu. Proč to tak je?

Ponožky mají každá jinou barvu. Proč to tak je?

Vedle tenisek leží provázky. Co to znamená?

Tričko má pod krkem malou našitou cedulku. Kde mívají trička cedulky, co tohle znamená?

Petr je malý kluk a neumí se sám pořádně obléknout. Udělal při oblékání dost chyb.

Ke čtení si vezmi nějakou pastelku nebo zvýrazňovač. Zvýrazni ty věty, kde je napsané, jakou chybu při oblékání Petr udělal.

Čtení

Čteme text, při čtení vybarvujeme, kde se při oblékání stala chyba.

Po čtení

Udělej úkoly za textem.

TIP: Vytvoř list do deníku. Načrtni velké triko/nebo kalhoty nebo boty nebo ponožky/ a vepiš do něj, co na tomto kousku oblečení udělal Petr za chybu. List není povinný, kdo ale vypracuje, pošle foto, velice ráda uvidím.

Psaní

Slova přepiš do sešitu opičky. Všimla jsem si, že někteří používáte v sešitě špatně liniaturu. Základní linka je lehce silnější, na ní sedí písmeno, slovo, věta. Asi 0,5 cm nad ní je tenká linka pomocná, slouží pouze jako strop pro malá psací písmena. Velká psací písmena pomocnou linku nemají, dítko musí odhadnout jeho velikost a udržet ji.

žába, koblížek, žížala, župan, vážka, růže, Zuzana

Matematika

PS str. 33 / modré sluníčko – doplň správně řadu čísel

PS str. 33 / zelená kytka – jeden sloupeček už máš, dodělej ten druhý

PS str. 34 / píšeme 18, vyznačíme 18 na mincích, vybarvíme číselnou osu

PS str. 34 / žluté sluníčko rozklad čísla 18 a opět příklady rozkládající číslo na desítku a jednotky. (10+8=18 …… )

Příklady dobré praxe.