Úterý 14/04/2020

Dobré ráno.

Dnes žádné dlouhé úvody, JDEME rovnou NA TO. Trochu tvrdé, ale takový přesně dnešní odpich po Velikonocích je. A navíc to dnes jen tak polochtáme° , ať jen se naše vnitřní pracovní morálka zbrkle nevyplaší.

Do některých sekcí (Velikonoce, Jum, Ňum, Mňam a čtenářská dílna) jsme přidali další fotografie. Všichni, ale úplně všichni, máme hotovo a držíme společný krok. A to je moc hezká zpráva. Pravou vpřed, armáda domácích škol 1.A může vykročit do další dekády :).

Čtení

Pracovní list “kufry”

Zavřeme ho a soustředíme se na poslední stranu listu. Dole jsou obrázky dětí, které si vyrazily na karneval.

PRINCEZNA, PRINCEZNA ZLATOVLÁSKA, ČARODĚJKA, PIRÁT, KLAUN

Cílem je napsat správná jména dětí pod správný převlek. K tomu nám pomůže pečlivé přečtení textu. Jména pod obrázky píšeme velkým tiskacím písmem.

Tak jako teď my, mohou se i děti zasoustředit nejprve na obrázky a vyjmenovat si, kdo má jakou masku.

Potom prohlédneme text a pomůžeme dětem porozumět, že jména dětí, která jdou na karneval, jsou vytištěná tučně, můžeme si před čtením přečíst.

Pak teprve začneme číst celý text. Jména píšeme ihned po přečtení odstavce.

TIP: Po dodělání práce je dole na stránce další úkol: Karneval. JSOU TAM UKRYTY DALŠÍ PŘEVLEKY, DĚTI JE MAJÍ NAJÍT A /TAKHLE/SPRÁVNĚ/ODDĚLIT/ Cvičení je velice velice dobré na orientaci v textu. Kdo má síly, dejte se do luštění….

Psaní

Písanka str. 17 / Oprav chyby

Již jsme jednou dělali. Připomínám, že cvičení je velice těžké, dítě bude potřebovat naši pomoc. Dítě čte věty psacím písmem. Po dočtení věty mu uděláme malý kroužek pod slovem, které je napsané s chybou. Necháme dítě samo hádat. Čteme a opravíme všechny věty.

Nápověda: málo, Jitka, malé, Rek

Samotné psaní ale dnes rozdělíme. Necháme vybrat samo dítě, kterou skupinu si vybere.

Stupeň miminko

Má přečtené a opravené všechny věty. Píše psace pouze jedinou větu podle vlastního výběru.

Stupeň mrně

Má přečtené a opravené všechny věty. Píše však pouze dvě věty podle vlastního výběru.

Stupeň kuklínek

Má přečtené a opravené všechny věty. Píše tři věty dle svého výběru, jednu nechá ležet ladem.

Stupeň pilný mraveneček

Čte vše, opraví vše, píše vše.

Do pravého dolního rohu si nakresli nebo napiš, který stupeň sis dnes vybral.

Matematika

PS str. 18 / celá

Než se pustíme do práce v pracovním sešitě, určitě si všichni připomeneme číslice 11 – 20 tím, že zopakujeme všechny doposavad nacvičené aktivity s kartičkami a skleničkovou desítkou. (Dítě čte číslice podle názorného příkladu sklenička a jednotky, dítě čte číslice z námi předkládaných kartiček, dítě dává správný počet desítek a jednotek podle našeho číselného diktátu.)

PS 18 / sluníčko / budeme porovnávat

TIP: než začneme práci, můžeme si s vytvořenými kartičkami číslic 11 – 20 zahrát boj. Rozdělíme si kartičky na polovinu. Po jedné předkládáme před soupeře a větší bere. Vyhrál, kdo má vše. / klasická karetní hra na léto u vody /

Teď jsme připraveni vypracovat cvičení. Porovnáváme počty vajíček. Vyplníme i otázky pod cvičením.

PS str. 18 / kytička / zkoušíme počítat.

Bude-li mít Vaše dítko problém, dejte před něj skleničkovou desítku a jednotky a nacvičujte společně s ním. Když děti nerozumí, je názorná pomůcka výbornou pomocnou holí dobré pomoci.

Všechno do tašek,

tašky na záda,

postavím se za židličku

s čipem na krku. 🙂 Pa zítra..

Příklady dobré praxe.