Středa 13/05/2020

“Byla jsem v papírnictví a říkám: “Potřebuji pero pro prvňáka.” Paní prodavačka odpověděla: “Máte paní učitelku Průškovou? Jste dneska asi desátá.” 🙂

To je komentář jednoho z Vás k dnešní akci s krycím jménem Borovsky – Otahalova. Dva obchůdky v Hradišti dnes více ožily….

Psaní, Matematika

Nic, Nic – je středa, to uvolňujeme, dáme prostor jedině čtení a práci v pracovním listě Slovník. Jdeme na to.

Čtení

PS str. 35 / Zapomeneme dnes na strategie. Budeme si jen tak číst o pavoukovi. Po čtení použijeme pracovní list Slovníček. / Kdo si chce připomenout, jak se slovníčkem pracovat, může si pustit video ze dne středa 22/05/2020/

List ke stáhnutí nebo nahlédnutí přikládám zde:

Před čtením

Dnes necílíme na čtenářské strategie a vlastně ani na informace o pavoucích. Dnešním cílem je hledat v textu slova, která nás při čtení osloví a ve slovníku je pak více rozvineme.

Vezmi si ke čtení pastelku, budeš hledačem slov. Jakmile Tě nějaké slovo zaujme, dej si ho do kroužku. Během čtení bys měl pro sebe najít asi tak 4-5 slov. Dočetl jsi text, přečti si znovu nahlas vybraná slova. A teď jedno jediné vyber. To je přesně to, které si poznamenáš do svého slovníku.

(U čtení, sdílení nalezených slov a připomenutí práce se Slovníkem potřebuje dítě naši pomoc. Jakmile skončí tato fáze, může dítě pracovat samo. Ve třídě by tomu tak bylo a věděla bych, že mám na to 15 – 20 minut čas a mohu si tedy třeba doplnit třídnici 🙂 Děti to zvládnout, přijdou si říci maximálně o lehkou dopomoc. Než bych dítko nechala jeho samostatnosti, celý Slovník bych s ním prošla ústně, abych se ujistila, že zadání rozumí.

Tip: Máte-li doma sourozence, který je školou povinný a může též vypracovat jedno své slovo do Slovníku. Děti mohou pracovat chvilku spolu. Bude-li mít práci hotovou i sourozenec, ráda mu ji také dám na webovky. Jediná podmínka je, že je slovo z textu. A vůbec to nemusí být pouze podstatné jméno:)! /Předložku nedoporučuji, ale slovesa bych se vůbec nebála. A sloveso umíme, hledáme v knize co hlavní postava dělá a to už je ono…/

Pracovní list Slovníček mi prosím zašlete zpět, jeho vypracování si budu poznamenávat a zahrnu ho do závěrečného hodnocení– ve smyslu splněno / nesplněno. Děkuju.

Příklady dobré praxe.