Středa 06/05/2020

Než se začnu rozepisovat k úkolům pro dnešní den, mám potřebu vyjádřit se cíleněji k dočítání knih a pasování na čtenáře. Děkuji všem, kteří se odvážili toto téma dnes se mnou otevřít způsobem, že je požadavek trochu zahltil. A protože jsem dnes již jednou odpovídala soustředěně na whatsup, vypůjčím si svoji citaci a ocituji se zde:

“Kniha by měla být dočtena do konce školního roku a tento týden jsem chtěla dát dětem prostor na tom zapracovat. V žádném případě si nečiním nárok mít ji do čtvrtka zmáklou. Rámečky jsou trochu tlakem na děti, že na čtení prostě záleží a já předpokládám, že nikdo nechce nechat svůj rámeček prázdný. Čte-li Vaše dítko knihu náročnější a začal se u Vás tak vytvářet tlak z nervozity, že to nestihnete, není to potřeba. Dočítejte knihu dál, je na to dost času. A pokud by někdo, blížíce se do finále, viděl, že dočíst nestihne, dá mi vědět a vytvoříme medailonek z knihy nedočtené. Cílem je denně a poctivě kupředu knihou, která se dítku líbí. A tady to nechám na rodinách, zda chtějí dítěti cestu usnadňovat nebo je nechat poctivě se pročíst až k cíli. Když se čte ale poctivě a pravidelně, přesto se ale nedočte, považuji i to za výkon k zatleskání. To ale každý musí cítit sám :). Vždyť každé dobře míněné pasování je právě a především o čestném pocitu. Já tomu tak věřím!”

Čtení

Rytířství k čestnému postoji jsme v sobě nabudili, pokračujeme tedy ve čtení vlastní knihy. A zapíšeme do Času číst.

Psaní

Děkuji všem, kteří poslali psaní slov. Kdo ještě neposlal, připomínám se do čtvrtka. Psací práce, které jsem dnes viděla, na mě zapůsobily nečekaně dojemně. Je to asi tím, že u psaní nejvíce vnímám tu nálož na domácí práci, neboť si psací abecedu učíte děti téměř od začátku sami. Děti měly práce bezchybné a drtivá většina skutečně velice úhledné až krasopisné. To tedy děkuji.

Chtěla jsem navkládat tradičně nasbírané fotky do galerie, ale pomalinku se začíná vkrádat i do mého přístupu k práci “to rozvolňování”, s čímž nastupuje příprava na pravděpodobné otevření školy. Mnoho času dopoledne začínám věnovat konferencím po telefonu s kolegyněmi či setkáváním s vedením školy na schůzích. Libůstku, jakou pro mě je udržování galerie našich webových stránek, musím proto někdy odložit na později. Pokračování v nastavené lince zpětných vazeb budu ale velmi ráda.

Písanka str. 30 – 31 psaní písmen ž,Ž

Matematika

PS 59 / zelená kytka / dokonči zbylé dva sloupky

PS 32 / celá strana / úplně to samé jako dnes se šestnáctkou, tak se sedmnáctkou 🙂

Hotovo.