Pondělí 18/05/2020

Dobrý den milí žáci z 1.A. Vítejte ve škole dnešní pondělní den, který nám otvírá další nový týden plný školní práce. Tento týden je trochu výjimečný. Je totiž poslední v řadě týdnů, kdy se každý učil ve své domácí škole. Od příštího týdne se už pak budeme dělit na dvě party. Jedni si budou psát domácí úkoly nadále doma a druzí si je začnou chodit psát do školy. A to přinese zase trochu vzrůša do života. Je to pestrý a pořád se něco děje. Tento týden je ale ještě každý hezky sám, tak jdeme na to. A my máme dneska na co jít. Pan Borovský už třetí díl písanky jistě rozdal a vy je máte připravené před sebou. V pravé ruce /Rózka Škvrnová v levé/ držíte své nové pero, kterým, jedním šmahem, lehkým tahem, vyvedeme čáry na papír. A když ty čáry správně ohneme a vytočíme, dostaneme z nich krasopisné psací ř, Ř.

Žáci prvňáci, do máme dnes na práci?

Sešit mírně nakloníme, rovně se posadíme,

levá, pravá z rukou stříška, schová se tam pampeliška.

Nohy opři do podlahy, ať máš čisté rovné tahy.

A co hlavu, jak ji dáš? Hlavu pěkně narovnáš.

A s lehkostí motýlí, ř napsané perem, uvidíme ve fotogalerii za chvíli 🙂

Foto této strany Vás poprosím poslat obvyklým způsobem – a ráda bych viděla všechny sešity, abych si mohla udělat představu, komu to jak s perem šlo. Navrhuji položit na dopsanou stránku své pero, abychom tak vytvořili galerii sdílení nového psacího náčiní. /Kdo by nechtěl prezentovat svoji písanku na stránkách, rovnou mi to k fotce připište, budu to samozřejmě respektovat./ Hezké ilustrační foto mi po vyzvednutí písanky poslal Denis. Pro inspiraci jsem foto vložila jako titulní obrázek k dnešnímu dni.

Čtení

PS str. 37 / nerespektujeme dnes strategii, vypůjčíme si pouze text ke společnému čtení.

Před čtením

Prohlédni si obrázek a popiš, co se na něm děje. /Co dělá prase? Co dělá medvěd? Kde to vlastně sedí, jsou doma? Proč si to myslíš? Na stěně u dveří visí tři oceňující medaile. Kdo byl asi oceněný a za co byl asi oceněný? O čem tedy dneska budeme asi číst? /

Řekněte dětem: Budeme číst o tom, jak paní Prasátková pekla koláče a ve svém pekařství je prodávala. Za své koláče byla oceňovaná, vyhrávala soutěže. V textu se dočteme, jaké její koláče byly. A tato slova budeme při čtení hledat.

Čteme

Při čtení se soustřeď, co je o jejích koláčích v textu uvedeno. Budeme vybarvovat, jaké její koláče jsou. Já jsem během čtení našla čtyři popisy, které odpovídají na otázku “Jaké jsou koláče paní Prasátkové? ” najdeš je taky? Vyhledaná slova v textu zvýrazníme /vybarvíme/.

Po čtení

Nakresli do Deníku obří koláč a rozděl ho na čtyři části. Do každé jedné části vepiš tiskace, jaké koláče pí Prasátková peče. Vyfoť a pošli. Děkuji:)

Foto je ilustrační, my budeme místo tvarohu psát slova. Na koláči jsou krásně vidět čtvrtiny…… takhle to chci:).

Matematika

V pátek jste hráli Kvízy – Matematiku Hejného. Mám radost z výsledků v reportech. Kvíz skutečně nevytvářím jako nachytávající, chyb si nehledím, jedině obecně zkoumám, kde vzniklo největší neporozumění. To je často u všech podobné. Mám radost, když vidím, že dítko s Vaší pomocí pečlivě hrálo. 24 žáků mělo výsledky nad 90 %, hlásil mi učitelský zápisník:) To mě čekal radostný výsledek. Jeden žák to u druhé otázky vzdal a nedohrál a jeden ještě hru nespustil. Budu ráda, když Ti najdou čas a ke hře se vrátí. Stojí to v rozvoji rozhodně za to. (A kdo by chtěl dát další kolo dnes, zítra, pozítří—může. Hra je otevřena do 18/06.¨)

PS str. 37 / oba sloupky

PS str. 37 / modré sluníčko – skládání z geometrických obrazců

Máš-li málo, spusť si znovu páteční kvíz.

Příklady dobré praxe.