Čtvrtek 16/04/2020

Zasedám dnes k počítači ve zvláštně radostné atmosféře. Jednak se dnes Vojtovým narodilo hříbátko. Jmenuje se Merlin Quo Vadis / zatím, jméno se zřejmě později změní/ a je to přesně ten hrdina, co na Vás dnes vykoukl hned v úvodním fotoateliéru. Hříbě nejde nesdílet… A jednak jsem za dnešní den odeslala rekordní počet zpětných vazeb a zatím je to ve fázi, kdy radost z domácí práce dětí výrazně převažuje nad ……… vším 🙂 /Skutečně, zahrnu-li do toho děti své, mluvím bez přehnaného přehánění :)/ Sdílenou praxí se můžete samozřejmě potěšit v příkladech dobré praxe ze včerejšího dne. Díky, jste skvělí.

Čtení

PS str. 23

Merlin se narodil přesně tak, aby mi TO vyšlo a mohli jsme motivování číst o domácích mazlíčcích. A protože umíme po dnešním dni šarmantně a s lehkostí užívat něco tak nepoetického jako jsou Vennovy diagramy, pustíme se ihned do práce, která bude následovat tu včerejší.

Pracovní list Zde: / Klidně si ho prohlédněte úplně na úvod, ať víte, “kýho soka” zvete na souboj. Tento list je totiž povinný./ Zde:

Před čtením

Připomeneme si, co se do Vennových diagramů zaznamenává a jakým způsobem. Děti určitě nezapomněly. Sám pracovní list napovídá, co budeme porovnávat – dva domácí mazlíčky: pejska Toma a kocourka Jerryho. Před čtením zkusíme společně s dětmi předvídat, co mohou mít kocour a pes společného a v čem se naopak mohou lišit. Tyto úvahy nezaznamenáváme, vedeme pouze ústní rozhovor.

Tom je zřejmě zlatý retrívr, protože je žlutý. Vybarvíme ho. TIP: Vygooglete dětem zlatého retrívra, budou mít větší představu.

Jerry je přesně ta kočka, která nám ráda přeběhne pro štěstí° přes cestu – je černý. Taktéž vybarvíme – tady spíše přebarvíme :).

Obě pastelky budeme opět užívat u čtení. Co je psí, bude žluté, co je kocourovo, bude černé. /Dítko by mělo vybarvovat tak, aby se k textu mohlo kdykoliv vrátit. Zkrátka lehce./

Čtení

Čteme text. Vybarvujeme věty podle zadaní výše.

Po čtení

Pracovní list, který jsme v úvodu prohlíželi. Vytiskneme / překreslíme do deníku/ a dítko vyplní. V každém poli stačí jediný záznam. Jednu věc napíši tedy k Tomovi, jednu napíši k Jerrymu a jednu vyberu, která je společná.

Vyplním úkoly za textem

Psaní

Dnes se zastavíme a zopakujeme si písmena. Využijeme ke psaní str. 35 v písance.

Napiš psace:

B b Y y K k L l P p R r S s Š š

Buďme trpěliví, písmo není zafixované, nechme klidně hledat děti v písankách a přijměme fakt, že mnohé zapomněly. Těžká bude asi i orientace v liniatuře, pomáhejme, tužkou třeba i předepisujme. Cílem se opakovat.

Matematika

I v matematice zastavíme a budeme si opakovat sčítání a odčítání do 10. Klikněte nejprve jednoduše na odkaz, v novém okně se vám otevře procvičování příkladů na školákov. eu. Po vypočítání příkladů kliněte na “kontrola”. Na světlé horní liště je možnost výběru více stránek:Od strany 6 jsou příklady tzv. s rámečkem. V numerice je to nejtěžší úkol a ten nás čeká i v pracovním sešitě. Procvičte na PC jak bude třeba, ale počítejte ještě i s prací v sešitě.

Odkaz zde:

https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-10/pocitani-s-zelvami-ninja/priklady1.htm

PS str. 16

Vajíčko – nevyklubance žádné nemáme, takže nikdo nevybírá

Miminko – jeden libovolný sloupek

Mrně – dva libovolné sloupky

Škvrně – tři libovolné sloupky

Kuklínek – čtyři lib……

Mraveneček – vše. Kolik mravenečků ve třídě mám?

Prosba od vedení školy:

10 minut Vašeho času při vyplnění on-line dotazníku. Je nepovinný, anonymní, ale může pomoci. U nás jedině příkladem dobré praxe 🙂 Díky, kdo věnujete chvilku a odešlete.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScHbB1-N3ulAX9JxJd9jBKZfbv309ZeIv9HZvKLOHZN05S9eQ/viewform?vc=0&c=0&w=1

Příklady dobré praxe.