Úterý 21/04/2020

Čtení

A zase ty Vennovy diagramy! Uáááá! Tentokrát to ale uděláme tak, že přiložený pracovní list je pouze pro dobrovolníky, předpokládám tedy u všech pouze poctivou četbu a práci v textu pastelkami.

PS Čteme s porozuměním str. 24

Před čtením

Připomeňme si, že budeme dnes procvičovat strategii porovnávání.

Aniž bychom pracovní list vyplňovali, můžeme si ho otevřít a prohlédnout, dítko tak bude mít snadnější cestu k připomenutí si…

Začneme opět obrázkem, prohlédneme si ho. Slunce a měsíc. Umíme před čtením něco sami do diagramů “vyplnit” ? /pracujeme ústně/

Bereme si k ruce pastelky. Jakou barvu si zvolíš, když se řekne slunce? A jakou barvu, když se řekne měsíc? Např. slunce oranžové, měsíc světle modrý 🙂 ? Zvol si, ale už nech tak. V pracovním sešitě můžeš samozřejmě pro orientaci vybarvit.

Teď, když už jsme si uvědomili, že budeme porovnávat slunce a měsíc, budeme hledat, co mají společné a co rozdílné, můžeme číst. Věty patřící ke slunci jednou barvou, to co patří měsíci zase tou druhou…..

Čtení

Čteme text, při čtení používáme barvy k rozlišení.

Po čtení

Ideálně se vrátíme k pracovnímu listu a ústně si popovídáme, co jsme se dozvěděli a také, co jsme si po čtení zapamatovali. Je to důležitá fáze, ne-li ta nejdůležitější. Není žádnou ostudou vracet se po čtení do textu a hledat v něm, na co jsme zapomněli, naopak, je to žádané.

Vypracujeme úkoly pod textem.

Tip: Přikládám odkaz na video o sluneční soustavě. Trvá 10 minut, můžete posouvat. Je tam krásně vidět slunce i měsíc, ale i ostatní planety. Je to na Vás…..

Psaní

Písanka str. 22

Kdo poslal stánku z písanky, nádhera. Krasopis je ukázkový, práce velice pečlivé. Myslím, že se desítky let nestalo, aby si rodiče naučili své prvňáky sami psát. Vy jste dostali výjimečnou šanci to zažít 🙂

Dnes budeme pokračovat procvičováním psaní písmenka v ve slovech. Připravila jsem opět rychlý kvíz. Komu nevyhovuje, není povinné ho dělat, můžete začít rovnou psát. Kvíz má přivést děti k pozornému čtení, kdo ho nebude dělat, pečlivě čtěte slova v sešitě před psaním. Není dlouhý, osm slov – přesně těch, které najdete v písance. Osobně bych dala přednost napřed kvízy zkusit jen tak přečíst a potom je hrát ještě jednou a u toho psát..

Píšeme vždy jedno slovo, to úplně stačí. Bude ale bez chyb a krasopisně tak, jak jsem si u vás už zvykla. / Mravenečci můžou samozřejmě slova opakovat dvakrát či třikrát 🙂 /

Po kliknutí na odkaz se otevře okno. Do políčka /Enter a game code/ zadáte tento kód 470305 a kliknete na /join/. Do bílého pole zadáte jméno dítěte a kliknete na políčko / Start game /. Před startem ještě vyskočí pravděpodobně reklamní okno, které křížkem vpravo nahoře jednoduše zavřete. A znovu /Start/ pro začátek hry. 3…2….1….HRA

https://quizizz.com/join

Matematika

Děti se setkaly ve škole prvně s názvy těles / koule, krychle, kvádr, jehlan, kužel / Dnes bych chtěla tyto pojmy ještě trochu procvičit. Přikládám k vytištění pracovní list, kde je na úvod i procvičování sčítání a odčítání. Vypracujte ho celý, děti mohou po zadání pracovat samostatně.

Kdo si PL nevytiskne, musí si poradit ručně. Příklady opište prosím dětem na papír a tělesa namalujte. Práce by ale byla ručně zbytečně náročná, stačí načrtnou v ruce od každého tělesa pouze jedno a dítko pak taktéž vybarví podle návodu v pracovním listu.

A máme to!

Máte-li hotovo, zvu Vás do galerie v uplynulém pondělním dni. V příkladech dobré praxe se sešlo mnoho nápaditých prací, jak skvěle využít osm rukou. Mohli bychom snadněji telef…………… hele, podívejte se tam sami, jo?

A na vědomí dávám, že Matej Sýkora a Luboš Maruška mi dneska nahlásili dočtenou svoji první knihu. První knížka prvňáčka, taky o cítíte….. 🙂 Tleskáme!!

Příklady dobré praxe.