Úterý 07/04/2020

Úplně nejvíc největší radost mám z vašich výkonů ve hře Quizizz – Matematika Hejný II. V průběhu celého dne se chodím dívat do své “teacher´s” složky a sleduji, kdo už hrál, kdo hraje a jak se vám dařilo. Gratuluji, hra už nebyla jednoduchá a všichni jste se zapojili s nejvyšším nasazením. /Ovšem – 8 lidí ze třídy ještě nehrálo. Kontrolu jsem provedla podle třídnice. /Omluva, neubránila jsem se pokušení./ Hra je otevřená do konce dubna, její absolvování je určitě součástí výuky, tedy povinné, tak mě prosím nenechte dlouho čekat, ju … 🙂 Tak co bych teď měla tak jako říct … A jó: “Jdeme na to!

Čtení

Jum, Ňum, Mňam 🙂

Právě to je e-book, který nás má dneska pobavit, ale především rozečíst. Už to znáte, QUIZIZZ. Kromě prvního “slajdu” mohou číst děti celou knihu samy. Důležité je pozorovat obrázky a soudit podle nich. Abych měla zpětnou vazbu, že děti čtení opravdu rozuměly a umí čtení dále správně rozvinout, připravila jsem ke knize pracovní list. Ve škole by byl list po dočtení určitě hodnocen. (Děti ho budou znát, už jich mraky vypracovaly v práci s červenou řadou knih.) Prosím proto, abyste vyplněný list přes whats up nebo mail poslali zpátky. Ideálně do středy 8/4. Kdo by potřeboval prodloužit čas, ať se mi ozve, domluvíme se.

Po kliknutí na odkaz se otevře okno. Do políčka /Enter a game code/ zadáte tento kód 062398 a kliknete na /join/. Do bílého pole zadáte jméno dítěte a kliknete na políčko / Start game /. Před startem ještě vyskočí pravděpodobně reklamní okno, které křížkem vpravo nahoře jednoduše zavřete. A znovu /Start/ pro začátek hry. 3…2….1….HRA

https://quizizz.com/join

Pracovní list ke stažení přímo na Vaši tiskárnu jest zde:

TIP: Kdo nemá možnost pracovní list vytisknout, vůbec není potřeba. Podívejte se pouze na jeho náhled a podobně zaznamenejte do svého DENÍKU.

TIP : Koho by Jum, Ňum, Mňam rozvášnilo natolik, že by chtěl v práci pokračovat, vytvoří do deníku svoji vlastní kreaci famózního jídla. A doprovodí obrázkem.

Například:

Těším se na váš oblíbený jídelníček:)

Psaní

Písanka str. 16/ psaní slov s písmenem s

Zrada žádná, slovo stačí napsat pouze jednou, profíci samozřejmě každé dvakrát a píšeme. Jen si nezapomeň slova před čtením přečíst. A dobrou pomůckou udržení pozornosti může být to, že dítě při psaní nahlas písmena komentuje: ssssskááááálllllllaa

Matematika

Jsi-li mezi tou výše zmiňovanou osmičkou, zahraj si kvízy a potom se přidej k ostatním:

PS str. 11,13, 15, 17, 19/ soustřeď se na cvičení / modré sluníčko (viz foto níže) Znovu opakujeme desítku a jednotky, přidáváme tentokrát znázornění na číselné ose a představu peněžní hodnoty. Mají děti povědomí o tom, co si za 11 . 15,- Kč mohou přibližně koupit? Zeptejte se jich na to…

PS str. 14/ oranžová kytka – Porovnáváme čísla. Cvičení je náročné na pozornost a udržet orientaci očí ve změti míčků To není špatné trénovat:)

PS str. 14/ zelená kytka – tvoříme skupenství příkladů, které spolu dolgicky souvisí ( opakování z dnešního dne). Při práci s nulou nepředpokládám problém….

6+4=10

4+6=10

10-4=6

10-6=4

Učíme se společně je opravdová věc, nikoliv fikce:). Když jsem dnes tvořila pro děti kvíz, narazila jsem na slovo brambora.Jakého je rodu – mužského nebo ženského /ten brambor nebo ta brambora/?

Co na to odborníci?

Podstatné jméno brambor, resp. brambora, patří do nevelké skupiny jmen tzv. obourodých, to znamená, že může mít tvary různých rodů. Konkrétně slovo brambora na sebe bere ženskou bodobu (vzor žena), mluvíme-li o ní jako o pokrmu, ( dám si bramboru) a mužskou podobu (vzor hrad) na sebe vezme kdykoli o něm hovoříme jako o botanickém názvu (brambor obecný). Vy jste to věděli? já jsem se to dnes díky dětem naučila.

Hezký den a ať Vám brambor na zahrádce roste a brambora na talíři výtečně chutná.)!

(Už jsou vůbec brambory pro tuto sezonu v zemi???)

Příklady dobré praxe.