Týden 01/06 – 05/06

Není asi nemožné si nevšimnout výrazné změny. Tento týden zadám práci na celý týden od pondělí do pátku. Práce bude popsána tak, jako by byly děti nemocné a vás poprosím ji s nimi do pátku dodělat. Uvidíme všichni, jak bude tato změna působit, výhodou může být, že si učivo můžete rozvrhnout sami. Se zpětnou vazbou od vás stále počítám, nasbírané fotografie budu přidávat do galerie tohoto týdne, proto v týdnu přibývat. Mám také mám v plánu vytvořit kvíz čtecí a matematický, ten také v průběhu týdne vypublikuji. Stránky proto stále sledujte, stále bych chtěla udržet dohodu o práci s dětmi podle nich.

Učení nás čeká ještě tento a příští týden, potom budeme zvolňovat, jak to ke konci roku ve třídách bývá. Mě v tomto měsíci čeká učinit objednávku pracovních sešitů, sešitů a pomůcek do 2. třídy. Vaši prvňáčci měli celý balíček od školy tradičně zdarma, od 2. ročníku si však musí toto všichni hradit sami. Celý pracovní balíček se pohybuje podle zkušeností cca 800 Kč včetně sešitu z angličtiny. Na třídní schůzce bych si musela nechat placení od vás odsouhlasit hlasováním, takhle mám jedinou možnost – zasláním sms zprávy. Balíček je pro děti nutný, bez něho nemohou ve škole pracovat, proto výrazné nesouhlasy nepředpokládám. Ale i zde opět platí, že má-li někdo důvod nesouhlasit, budu respektovat, ale poprosím vás, abyste se mi do konce týdne ozvali telefonicky. A pro pořádek budu ráda, když mi všichni napíšete během týdne jednu sms zprávu s obsahem – souhlasím.

Jdeme ta to.

Psaní

Písanka str. 14 – 19

Stručně řečeno- každý den jednu stranu. Dovoluji si to takto zestručnit, neboť v písance za toto období nepředpokládám žádné komplikace, nástrahy nebo zrady. Děti nemají ani přepisy, které jsou nejtěžší, čeká je krasopisné přepisování slov. Pamatujte ale, abychom zabránili tomu, že děti “pouze malují” písmena, musí si slovo nejprve přečíst.

Jak si ulehčit, bude-li se Vám zdát požadavek náročný?

str. 14 – každé slovo jenom jednou a větu vyber jednu, druhou můžeš vynechat

str. 15 – slovo Ferda vynech, ale věty opiš všechny tři. Velké písmeno na začátku a tečka na konci!

str. 17 – nové písmeno g,G /nepotřebuje komentář/ slova stačí opsat pouze jednou

str. 18 – 0 úlevy :), slovo stačí pouze jednou

str. 19 – slova všechna, věta stačí pouze jedna

Matematika

str. 42 – 44 a str. 61/ modré sluníčko

Co s tím?

str. 42 – umí-li vaše dítko počítat příklady s desítkou, rozkladem ho netrapte, není nutný. Je-li potřeba nějaká pomůcka, může dítko stále používat pomůcky skleničkové desítky a jednotlivé figurky.

str. 61 – navrhuji si sloupečky rozdělit, aby je děti nepočítaly najednou, ale raději si každý den trochu připomněly. A rozdělení stačí na dva a dva. Ale to zvažte sami.

Čtení

Můžeš si vybrat:

  1. Budeš si denně číst asi 15 minut z knížky. Připomínám, že do neděle 14 / 6 bych měla mít všechny čtenáře ve třídě pasované. Čeká Tě dočíst kniha, nebo alespoň její podstatná část, nechat se s knihou vyfotit a napsat medailonek. Podmínky medailonku si můžeš znovu připomenout na stránkách ze dne pondělí 04 / 05 / 2020.

2. Děti, které chodí do školy mají za domácí úkol denně knihu číst. Ve škole ji proto číst nebudeme, ale budeme číst z pracovního sešitu texty str. 45, 46, 47,49, 50. A to může být tedy tvoje druhá volba. Každý den místo knihy přečíst text a udělat úkoly za textem.

3. Můžeš to libovolně kombinovat. Jeden den z knihy, druhý den si vyberu text, který by mě mohl bavit…..

Ať již čteš to či to, dostaneš zadání. Každý den najdi v textu j e d n o slovo a přepiš ho do sešitu opičky. Foto těchto pěti slov vás žádám určitě zaslat v pátek na what up.

Moji potřebou je slyšet děti ještě ke konci roku číst. Není ale opět jiná možnost, než za použití techniky. Někteří tak sami během karantény učinili – nahráli minutové video s hlasitým projevem četby svého dítka a zaslali na what up. Budu za to moc ráda, máte-li tu možnost. Nemáte-li technické možnosti nebo je Vám taková představa nelibá, respektuji, ale poprosím vás, abyste se k technice četby svého dítka pokusili během týdne napsat něco do zpětné vazby. Stačí stručný popis. Za to moc děkuji. /Kdo již video natáčel a dítko jsem slyšela, není to nutné, představu již mám./

A to je snad všechno. Je to dlouhé psaní, ale máte na to celý týden 🙂 Těším se na setkání ve zpětných vazbách a třeba ve fotogalerii.

Na shledanou.

Příklady dobré praxe.